Kiss Gabriella Mónika: „Minden erőmmel azon leszek, hogy a lehető legjobban szolgálni tudjam a járás területén élőket”

Ahogy arról lapunk beszámolt, 2021. február elsejétől Kiss Gabriella Mónika a Nagykőrösi Járási Hivatal vezetője. Eddigi tapasztalatairól, feladatokról, célokról beszélgettünk.

Önkormányzati Hírek: Arra kérem, foglalja össze Olvasóinknak milyen életút vezette a Nagykőrösi Járási Hivatalig?

Kiss Gabriella Mónika: Cegléden születtem, a terület- és településfejlesztő geográfus valamint földrajz tanári diplomámat az ELTE Természettudományi Karán szereztem. Jelenleg Cegléden élünk férjemmel, akivel 17 éve vagyunk házasok és három gyermekünkkel.

2005-től az akkor megalakult, még 15 települést magába foglaló Ceglédi Többcélú Kistérségi Társulás munkáját segítettem, s ezen feladataim által Nagykőrössel, és a mai Járáshoz tartozó Nyársapáttal és Kocsérral is kapcsolatba kerültem.

A következő szakmai állomásom a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium volt, ahol a Környezeti és Energetikai Hatékonysági Operatív Program finanszírozási feladataiba kapcsolódtam be.

A Budapestre való ingázás és a gyermekek körüli teendők azonban nehezen voltak összeegyeztethetőek, így éltem azzal a lehetőséggel, hogy a Pest Megyei Kormányhivatal Ceglédi Járási Hivatala Földhivatali Osztályán helyben dolgozhassak. Ott az elmúlt 5 évben főként szakigazgatási feladatokat végeztem. 2021. február 1-ével kaptam a megbízatást, hogy a Nagykőrösi Járási Hivatal hivatalvezetői feladatait ellássam.

Önkormányzati Hírek: Milyen szemléletmentén látja el a megbízatását? Milyenek voltak az első tapasztalatai?

Kiss Gabriella Mónika: Szívesen nézek az új feladatkör számos kihívása és megoldandó helyzete elé. Mindig is igyekeztem a rám bízott feladatokat a legjobb tudásom szerint elvégezni illetve a változásokhoz való alkalmazkodás a folyamatos megújulásra ösztönzött.

Az első hetek tapasztatai alapján elmondhatom, hogy Nagykőrösön nemcsak egy jól szervezett hivatal működik, hanem olyan szakmailag jól felkészült kollégákat ismertem meg, akik készek a további fejlődésre. A minőségi munkához szükséges tárgyi- és infrastrukturális feltételek is rendelkezésre állnak.

Az első találkozásaim során a bemutatkozásokon túl igyekeztem az illetékességi területen fekvő települések polgármestereivel és jegyzőivel egyeztetni az előttünk álló közös feladatokról, továbbá felmérni azon igényeket, amelyek a helyben lakók életminőségét a közigazgatási szolgáltatásokon keresztül javíthatják.

Önkormányzati Hírek: Számos ügytípus intézését végzik napról-napra. Melyek jelentik manapság a legnagyobb feladatot? Mennyire nehezíti az ügyek intézését a koronavírus-járvány?

Kiss Gabriella Mónika: Hivatalvezetőként úgy gondolom, hogy a mindennapi feladatok ellátása alapvetően határozott és gyors döntéseket igényel, ami most a pandémia idején még inkább igaz. Az oltások megszervezésével kapcsolatos teendők koordinációja új kihívás, ami állhatatos feladatvégzést kíván minden kollégámtól. Értem ez alatt megyei szinten jól összehangolt feladatelosztást és adminisztrációt valamint a járásokon átívelő, egymást segítő szakmai együttműködést.

Az idei évben új feladatként említeném a gyermeket nevelő családok Otthonfelújítási támogatás igénylésével kapcsolatos ügyintézést, amelyet a Kormányablakban tudnak jövő év decemberéig igényelni a jogosultak. Ennek kapcsán a növekvő ügyfélforgalomra készülünk fel, hogy segíteni tudjuk az itt élő családok számára ennek a támogatási formának az igénybevételét.

A tavaly novemberben ismételten kihirdetett veszélyhelyzet miatt ügyfeleink csak időpontfoglalással tudják hivatalunkban ügyeiket intézni, ami esetleges kellemetlenséget okozhat a korábbiakhoz képest. Ezzel azonban biztosítani tudjuk, hogy az állampolgárokat az előírásoknak megfelelő, biztonságos ügyféltér fogadja.

Minden erőmmel azon leszek, hogy a lehető legjobban szolgálni tudjam a járás területén élőket, valamint kollégáimmal együtt nap mint nap azon dolgozunk, hogy modern, ügyfélbarát közigazgatási szolgáltatásokat tudjanak az itt élők igénybe venni.